torsdag 11 december 2008

Mer att säga

Men eftersom mitt liv inte slutade efter Finlandsresan är det kanske bäst att fortsätta uppdateringen.

Första dagen hemma i Sverige igen hade jag semester och jag tillbringade dagen med att sova ut, göra alla möjliga ärenden bland annat att lämna in urinprov från B hos veterinären, köpa julkransar att ha på dörren, shoppa lite för att fylla upp kylskåpet mm. Framåt eftermiddagen började jag känna mig lite yr och må lite illa men har ju en kass mage så jag lade mig i soffan och tänkte inte mer på det förrän efter några timmar när illamåendet ökat kraftigt och jag kände att det nog var dags att stoppa fingrarna i halsen. Det var starten på en fruktansvärd maginfluensa eller matförgiftning, har fortfarande inte rett ut vad det var men sjuk var jag, låg däckad hemma en hel vecka innan jag kunde stå på benen utan att vara darrig.

Resten av förra veckan tog jag det lugnt, hoppade över jobbets julmiddag och satsade istället på bioföreningens julbord, vilket var trevligt. på fredags kväll var jag ute och åt med tjejerna och på lördagen gjorde jag ett snabbt inhopp på jobbet och resten av dagen gick åt att förbereda släktens julfest som var på kvällen.

Mitt under alla förberedelser fick jag dock panik eftersom jag märkte att Buffy som är inne i höglöp rymt, jag vet fortfarande inte vad hon gjorde eller hur länge hon var borta eller om jag kommer få en utökning i familjen om sådär 9 veckor. Men den som lever får se. Skickade ett av mina mest konstiga sms under tiden: "Finns dagen-efter-piller för hundar?" till min hundsupport.

Julfesten var trevlig och vi bytte julklappar allihop och jag fick en tomte som var jättefin.

På söndagen tog jag det lugnt och sysslade med uppsatsen hela dagen med lite avbrott för hundpromenader och att leka lite med min brorsdotter Vilma.

Nu i veckan har jag julpysslat på kvällarna, det är julkort och julklappar som varit på schemat, resten av julstöket får bli nästa vecka. Nu till helgen är programmet spikat med trevliga träffar med goda vänner både fredag, lördag och bio på söndag. och nu är vi framme vid dagens datum...

Inga kommentarer: