tisdag 16 december 2008

UB

Igår kväll var jag en riktig UB som vi alltid sa förr, en urballare. Var bjuden på en trevlig julfest med en av mina arbetsplatser, trevliga människor och god mat men jag orkade helt enkelt inte. Var så trött och hade även ont i magen. Inget bra tecken att ha ont i magen innan jul, brukar vara något som kommer efter.

Istället tillbringade jag kvällen i soffan kämpande för att hålla mig vaken tills det var dags att sova. Gick och lade mig ytterst tidigt och sov mycket gott inatt, om det var jordbävning hade jag aldrig märkt det kan jag säga.

Ikväll måste jag shoppa fler julklappar och även en stor del av alla julmat ska inhandlas. På lördag börjar nämligen julfirandet i min familj så det är dags att bli klar snart.

En trevlig fest planeras i januari med gamla goda vänner från grundskolan plus några bihang och för en gångs skull är jag bjuden på flera nyårsfester, alltid trevligt även om min beslutsångest är igång. Men jag vet nog vart det blir trevligast...

Nu är julkortsäsongen i full gång och jag har redan fått det allra finaste som hade ett mycket vackert brev skrivit till mig. Ska ramas in det lovar jag. Jag älskar att både skicka och få julkort, det är för lite trevlig post resten av året tycker jag. Bara räkningar...

Ikväll finns det möjlighet till smörgåstårta, imorgon och torsdag jullunch och sedan är julkarusellen igång...

Inga kommentarer: