söndag 28 december 2008

postjuldepression

Blir alltid lite deppad efter julen och därför känns det bra att jobba imorgon. Idag ska jag jobba med annat om jag bara kan koncentrera mig. Har en massa dumma tankar som far omkring i huvudet och inte lämnar mig någon ro, jag funderar för mycket det vet jag men det är svårt att låta bli. Så det är ytterligare ett skäl att det kommer bli gött att jobba imorgon. Dessutom har jag sovmorgon och jobbar sent så kommer inte vara så jobbigt att gå upp. Buffy är också trött och imorse sov hon till klockan halv 9, måste vara ett rekord för henne tror jag.

Julen har varit mycket bra, vi hade besök av en trevlig tomte och jag fick massor av fina paket. Maten och drycken var supergod och mina brorsbarn är superhärliga.

På annandagen åkte våra skånebesökare hem och jag tog igen mig i soffan hela dagen innan det var dags för utgång. Det var Scotts som uppträdde på Stadt i Lidköping och det betydde att det var packat med folk och blev en mycket trevlig kväll. Jag, Stefan och Sanna lyckades komma in och inne träffade vi många trevliga människor, underbart att träffa Lotta som jag inte sett på nästan ett halvår och samma med Matte och alla andra trevliga människor som jag inte sett på länge. Tyvärr blir det alldeles för kort tid som man pratar med alla och kvällen gick mycket fort. Vi hann aldrig fram till någon nattamat men det gjorde inte så mycket. Vi var glada ändå.

Igår var det återhämtning som gällde och ett massa messande till höger och vänster så telefonen gick varm kan man säga. Lyssnade på en massa olämplig musik och det kan ha något att göra med min postjuldepression. Så idag är det bara bra rolig musik som gäller som t ex:

kanske ingen höjdare men rolig ändå!

Så ingen mer Asia för mig:


Nu väntar alltså jobb, sedan nyår och sedan trettondagen. Måste säga att tiden bara flyger iväg...

Måste också säga ett stort grattis till det nygifta paret Gren, många lyckönskningar till er!