lördag 19 april 2008

Helgjobb

Så var det då dags att jobba lördag igen. Med det fina vädret så kommer det nog bli ganska ensamt här, men det gör inget för mig. Då kan jag få lite saker gjorda kanske. Har saker att förbereda inför måndag och har redan halkat efter på helgens uppsatsarbete. Det är dessutom endast mitt eget fel och jag kan inte skylla på någon. Men nu får jag ligga i ordentligt. Helgens plan är att skriva rent tisdagens intervju samt få ihop minst 10 sidor till mitt uppsatsseminarium. Så imorgon blir en ren skrivardag. Idag med efter jobbat, jag hoppas dock kunna skriva lite här på jobbet, men det får vi se om jag hinner.

Ikväll ska jag på fest någonstans där jag aldrig varit förr hos någon jag bara träffat en gång. Har inga förväntningar alls och ska dessutom vara chaufför. Jag känner mig hur bra jag kommer må imorgon bitti redan nu.

Igår kväll såg jag fler blåsippor än vad jag någonsin gjort förr. Skogen lyste blå-lila-rosa och var vacker på ett helt fantatsiskt sätt. Tyvärr var solen redan nedgången så några kort blev inte tagna. Jag ska verkligen försöka komma tillbaka dit i helgen så jag kan ta kort men bara om tiden räcker till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjabba! Är du redo för morgondagen? :) /Petronella