fredag 4 april 2008

April is the cruellest month

Så börjar en känd dikt och dessa ord är så sanna. Ena dagen kan man få otroliga vårkänslor för att dagen efter bli vårdeprimerad igen, det är verkligen en bergochdalbana nu, både i vädret och i ens känslor. Lite jobbigt och jag har verkligen inte tid med att må konstigt. Jag har ju en uppsats att bli klar med, som det tyvärr känns mycket segt med just nu, men det kommer en helg nu och då har jag planerat undan mycket tid till uppsatsen. Måste nu ge mig ut och intervjua folk om vad de tycker för att sedan hinna analysera detta innan maj. Så har jag fått en operationstid för mitt lillfinger också, jippie. Så kan jag vara ute i kyla sedan och äntligen kan jag börja simma igen. Det har jag saknat. Att kunna använda lillfingret blir skoj också. Fast vad man har det till vet jag inte riktigt.

Helgen som gick var bra, fast jag ver lite deppig efter ett jobbigt samtal med chefen som jag hade på fredag eftermiddag och som jag inte var i form för. Tog en långpromenad på fredag kväll och pratade av mig om alla problem som jag hade. Alltid trevligt och skönt att göra de sakerna samtidigt. Tyvärr var det ganska kallt för B löper just nu och skulle stanna och lukta på allt eller markera på resten. Hoppas att det snart går över för jag är inte road heller att vakna halv fem på mornarna för att hon vill ut och dejta. Som att någon annan skulle vara ute då, men det har hon inte fattat och vill inte lyssna på det heller när jag försöker förklara det för henne.

Lördagens höjdpunkt var kusins födelsedagsfest där vi kusiner möttes upp för att festa, vi började kvällen i Råda och snacksade och gjorde presenter. Sedan åkte vi i överfull bil till bygdegården och där var det mycket folk. Det var en trevlig kväll och en av mina bordsgrannar drog den bästa snapsvisa jag någonsin hört. Vi skrattade så tårarna kom. Maten var mycket god och som vanligt åt man för mycket men eftersom alkoholen flödade var det nog ingen dum idé. Efter maten blev det dans-disco och vi svängde våra lurviga allihop. Kusins man var uppe på scenen och sjöng lite Creedence, ytterligare en höjdare. Många skratt, lite gråt, mycket kramande och en del deep talk blev det under kvällen så man kan säga att det var en hejdundrande fest. Detta var även natten då sommartiden startade så jag var inte i säng förrän klockan 5 på morgonen så dagen efter var mycket lugn, det var läsning och sömn som gällde. En del messande och lite telefonkontakt med kusinerna för att höra att allt var OK, blev det.

I veckan har jag dock varit glad för sommartiden för nu är det ljust länge på kvällarna, det är den bästa tiden på året. Nu kan äntligen Buffy få springa som hon vill och jag kan gå i min takt och slippa stanna överallt. Söker ni mig på kvällaran under det närmaste halvåret finns jag på kullen. (fast i april och maj sitter jag vid datorn antar jag)

Idag är det fredag och jag jobbar kortare dag på skolan, solen skiner och det ser ljuvligt ut ute. Ikväll blir det vinkväll hos Blurry, tyvärr utan den tredje musketören men vi får väl överleva. Ska försöka träna innan kvällen, skriver det här på bloggen så jag inte kan slingra mig undan från det som jag brukar göra. Två - tre varv vill jag göra, min träningspartner är i Sälen så jag måste försöka komma ut själv.

Viktigt över helgen är att få klart mina intervjuer så jag kan börja med dem snart. Vill dessutom sola lite, har inte gjort det ordentligt sedan år 2000 så huden kanske klarar den ansträningen.

Den sista veckan har jag behövt lyssna på powermusik när solen är borta och här kommer en favorit:


Trevlig helg

Inga kommentarer: