tisdag 8 april 2008

tuesday afternoon

och jag sitter på skolan och försöker få tiden att snabba på lite. Har massor att göra och noll lust att göra det. Så jag tar en liten paus och bloggar för att uppdatera lite vad som händer i världen som består av mig och bara mig.

Något som jag tänker på konstant nu för tiden är min uppsats och idag är en panikdag. Måste snart upp på ett etappseminarium och jag vet knappt vad det är så först måste jag se ett för att kunna gå upp på ett själv. Nervöst och så måste jag även ha lite text att visa upp. Det får bli helgens arbete, ikväll ska jag skriva ihop frågor till intervjuerna och kolla inspelningsmöjligheter till min första intervju som är på fredag. Den är med min kollega och är väl ett yest kan man väl säga.

Hela dagen imorgon och halva torsdagen ska jag utvecklas ihop med mina arbetskamrater inom enheten. Vi ska till Vänersborg och bo på hotell. Hoppas att det blir roligt och skoj, ett avbrott i vardagen är det i alla fall och sådant är alltid välkommet.

I helgen som kommer har jag i skrivande stund inget planerat förutom en långlång promenad med tjejsnack och jobb med uppsatsen, så vi får se vad som utvecklar sig.

Några bra böcker hinner jag knappt läsa just nu, läser mest deckare lite innan jag somnar på kvällarna, så jag samlar på mig böcker för att läsa i sommar när jag hoppas vara klar i stort sett med hela uppsatsen. Ska bli underbart.

Igår kväll fick jag lära mig mer om Dubai, mycket intressant. Skulle gärna vilja se detta ställe, precis som den övriga världen. Men man vill ju så mycket. Jag skulle helst vilja att denna sega dator får lite fart så ni kan få se något klipp från youtube idag. Jag skulle vilja visat Janneifer Browns Tuesday afternoon, men den gick inte att klippa in. Men nu lägger den av så vi får glömma youtube idag, tyvärr.

3 kommentarer:

Hellborg sa...

Jag har köpt en uppblåsbar dubbelsäng till dig och blurry. Ni måste var rejält utvilade för att orka bära allt jag shoppar. När åker vi till Dubai??

Carola sa...

Det låter himla bra det, för det är jobbigt att shoppa och bära. Själv ska jag bara lysxshoppa smink. Så Dubai får nog vänta tills vi återhämtat oss ekomoniskt.

Anonym sa...

Vem pumpar sängen då?