onsdag 30 april 2008

Saknad

En snabb uppdatering, mitt lillfinger är bättre och idag ska jag lyxa till det med ett ursnyggt plåster.

Helgen gick snabbt förbi, tillbringade den i skåne med vackert väder och mycket mysiga brorsbarn: Det var paketöppning eftersom en liten tjej fyllde två år redan. Så på kvällen firade vi med kalas och det var en mycket trevlig kväll.

Men som vanligt brukar något tråkigt hända när man minst anar det och efter vår härliga resa så blev mitt lilla bus sjuk och just nu ligger hon på sjukhuset för sin dåliga mage. Jag trodde inte att det var så farligt med den men igår så kunde hon helt plötsligt inte gå på sina bakben så jag åkte in med henne till Skara. När vi väl kom dit så kunde hon gå, nästan springa och t o m vifta på svansen. Men röntgen visade att det var något fel på hennes mage och så fick jag åka hem utan henne. Jag ska få besked idag vid middagstid och just nu har jag lite svårt att koncentrera mig på något annat. Det är så tomt här och jag saknar min lilla snarkande tjej, vaknade t o m på hennes vanliga tid vid halv sex imorse och kunde inte somna om. Men antagligen har hon ätit något olämpligt, händer ganska ofta så jag hoppas att det kommer ut den vanliga vägen som det ska göra.

Ska nu städa iför kvällens gäster och skriva och skicka till min handledare inför etappseminariet.
Jag hoppas att ni alla får en trevlig valborg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka små sötnosar :) Städa inte ihjäl dig idag. Lite damm har ingen dött av innan.