söndag 13 april 2008

Skrivarågren!

Så sitter jag då här framför datorn och har ångest inför texten som ska skrivas. Just nu håller jag på och förbereder intervjudelen i min uppsats, för imorgon kör jag igång med en massa intervjuer. Jag hoppas verkligen att detta blir bra, har just kollat min mp3spelare så jag kan spela in intervjun på den så jag slipper tokanteckna hela intervjun.

Hann inte med något på uppsatsen igår, fastnade i Vargbröder fyra som höll samma toppklass som de andra i serien. Därfter städade jag hela lägenheten, tog lång tid eftersom den rätta städinspirationen inte ville infinna sig. Hittade hela tiden på andra saker att pyssla med, inte bra alls. Men hade bara lite kvar på maten när gästerna kom så jag hann kan man säga. Det blev en trevlig kväll, med god mat, lite gott vin, mycket prat om allt och inget. Jag fick ytterligare ett bidrag till min nya matta och en trisslott som jag inte vann något på.

Kvällens höjdpunkt var att lägga sig i en nybäddad säng. Det ska jag göra ikväll också för Buffy lyckades gå med leriga tassar i sängen imorse, då var hon ganska billig kan jag säga. Så ikväll får jag bädda om igen.

Ikväll ska jag fika med Blurry, och då måste jag hunnit klart med intervjuguiden och hunnit börja med att skriva om klassifikationsteorin. En annan belöning idag är att kolla på "ett fall för Frost". fast för att inte få för dåligt samvete gör jag det samtidigt som jag skriver.

Vädret ute verkar underbart, men som student får man hoppas att sommaren blir fin. När uppsatsen är klar alltså.

För att få upp ångan tar jag hjälp av Britney Spears (läs och häpna) men hennes Piece of me är verkligen medryckande:

Jag har även ett mycket trevligt minne till denna låten, om nu någon skulle störa sig på min musiksmak.

Måste skriva mer nu, snart dags för lunch.

Inga kommentarer: